254.000.000,00 KM

КОЛАПС ДОДИКОВЕ ПОЛИТИКЕ


Да је десетогодишња "додиковска политика" СНСД-а и њихових савезника потпуни промашај доказује и ова одлука објављена у Службеном гласнику РС (број 17. од 11. марта 2014. године - дакле два мјесеца прије поплава) којом Народна Скупштина Републике Српске одобрава Додику, Тегелтији и њиховим компањонима да нас задуже за још 254.000.000,00 КМ за потребе исплате плата буџетским корисницима и којекаквим  сумњивим набавкама.
На основу члана 70. став 1. т. 2. и 6. Устава Републике
Српске, члана 182. и члана 186. став 1. Пословника Народ-
не скупштине Републике Српске (“Службени гласник Ре-
публике Српске”, број 31/11) и члана 14. тачка г), члана 17.
став 1. и члана 19. тачка в) Закона о задуживању, дугу и
гаранцијама Републике Српске (“Службени гласник Репу-
блике Српске”, број 71/12), Народна скупштина Републике
Српске, на Тридесет трећој сједници, одржаној 27. фебруа-
ра 2014. године, донијела је с љ е д е ћ у

О Д Л У К У
О ДУГОРОЧНОМ ЗАДУЖИВАЊУ РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ
ЗА 2014. ГОДИНУ


I
Одобрава се дугорочно задуживање Републике Српске
за 2014. годину у максималном износу до
254.000.000 КМ,
ради обезбјеђења средстава за финансирање буџетских
издатака у 2014. години.

Прилив средстава по овом основу је предвиђен Буџетом
Републике Српске за 2014. годину у оквиру буџетских сред-
става: финансирање - нето задуживање, позиција 921000 -
примици од дугорочног задуживања.

II
Начини обезбјеђивања средстава из тачке I ове одлуке
могу бити:
- кредитно задужење код Међународног монетарног
фонда (у даљем тексту: ММФ),
- кредитно задужење код Свјетске банке,
- емисија дугорочних хартија од вриједности и
- кредитно задужење код домаћих и иностраних финан-
сијских институција и друштава.

III
Оквирни услови за дугорочно задуживање Републике
Српске су сљедећи:
1) кредит код ММФ-а на основу продужења и повећања
постојећег стендбај аранжмана:
- рок отплате: пет година,
- период одгоде: три године, урачунат у рок отплате, по-
чев од дана дозначавања сваке транше,
- каматна стопа: промјенљива, коју одређује ММФ за
специјална права вучења (SDR),
- отплата транши: осам једнаких кварталних рата по
истеку периода одгоде плаћања и
- остали трошкови које ММФ обрачуна и потврди;
2) кредит код Свјетске банке по основу оперaције за ра-
звојне политике (Development policy operation - DPO):
- рок отплате: до 30 година,
- период одгоде: до 17,5 година, урачунат у рок отплате,
- просјечна рочност: до 18 година,
- каматна стопа: шестомјесечни EURIBOR, увећан за
варијабилни или фиксни распон,
- приступна такса: 0,25% износа кредита, једнократно,
- комисиона провизија до 0,50% на одобрена, а непову-
чена средства;
3) емисијом дугорочних хартија од вриједности - обве-
зница:
- максимални рок доспијећа: до шест година,
- максимална каматна стопа: до 7%,
- начин отплате главнице и камате: годишње,
- осигурање отплате дуга: буџет Републике Српске,
- реализација задужења: кроз једну или више сукцесив-
них емисија;
4) кредитним задуживањем код домаћих и иностраних
финансијских институција и друштава који су по закону
овлашћени за обављање тих послова:
- максималан рок отплате: до шест година,
- минималан период одгоде плаћања: годину дана,
- максимална каматна стопа: до 7% годишње и
- уз минималне остале трошкове реализације задужења.
Стање укупног дуга Републике Српске на дан
31.12.2013. године износи 4.757,63 милиона КМ, што чини
54,76% процијењеног БДП за 2013. годину, а стање јавног
дуга Републике Српске износи 3.845,47 милиона КМ или
44,26% процијењеног БДП за 2013. годину.

IV
Народна скупштина Републике Српске задужује Владу
Републике Српске да са финансијским институцијама из
тачке III подт. 1) и 2) ове одлуке договори најповољније
кредитне услове.

V
Влада Републике Српске ће донијети посебне одлуке о
кредитним задуживањима из тачке III подт. 1), 2) и 4) ове
одлуке и емисији дугорочних хартија од вриједности из
тачке III подтачка 3) ове одлуке, у којима ће се детаљније
дефинисати кредитни услови и услови под којима се врше
појединачне емисије дугорочних хартија од вриједности, а
који ће бити у складу са оквирним условима из тачке III
ове одлуке.

VI
Влада Републике Српске ће вршити избор између разли-
читих начина обезбјеђивања средстава тако да се средства
потребна за финансирање издатака осигурају благовреме-
но, уз минималне трошкове и прихватљив ниво ризика.

VII
За реализацију ове одлуке и спровођење поступка за
прибављање финансијских средстава из тачке III подтачка
3) ове одлуке задужује се Министарство финансија, у скла-
ду са Законом о задуживању, дугу и гаранцијама Републике
Српске.

VIII
Овлашћује се министар финансија да потпише: супси-
дијарне уговоре о кредиту, уговор о задужењу након спро-
вођења поступка за прибављање финансијских средстава
и добијања сагласности Владе Републике Српске на прије-
длог уговора о задужењу и осталу документацију неопход-
ну за емисију обвезница.

IX
Ова одлука ступа на снагу наредног дана од дана обја-
вљивања у “Службеном гласнику Републике Српске”.
Број: 01-274/14 Предсједник
27. фебруара 2014. године Народне скупштине,
Бања Лука Мр Игор Радојичић, с.р.


Из ове одлуке се види да је све што Додик и његов СНСД говоре шупља прича. 

Република Српска као економска суперсила на Балкану постоји само у главама креатора економске политике у периоду 2005-2014. године.

Та политика се огледа у томе да се пред сваке изборе Република Српска задужи за 200-300 милиона КМ како би се вјештачким путем подигао стандард (купили гласови), а да би они остали још четири године на власти. По оконачњу избора, као по обичају просвјетарима и полицији се смањују плате за 10%, пред локалне изборе се подигну за 5%, а до идућих републичких избора се врате на почетни ниво. О реалном расту стандарда нема ни говора.  Овим задужењем, на терет сваког грађанина Републике Српске пада додатних 175,00 КМ. 

- ДОКЛЕ ВИШЕ ТАКО ????

П.С.  О поплавама и расту цијена и њиховим утицајем на животни стандард грађана ћемо неки следећи пут.

СРПСКА ДЕМОКРАТСКА СТРАНКА 
ОПШТИНСКИ ОДБОР БРОД
053-610-608
(Уторком и четвртком од 09-13)

Коментари

Популарни постови